یادداشت های من

من درباره خودم و افکارم مینویسم

  • صفحه اصلی
  • پروفایل
  • آرشیو
  • عناوین مطالب

... باید دو طرفه باشه

توسط عباس |

شخصی

| یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲ | 9:24

دوستی باید دوطرفه باشه

مهربونی باید دو طرفه باشه

بخشش باید دو طرفه باشه

Friendship must be mutual
Affection must be mutual
Sharing must be mutual

ابزار امتیاز دهی

دین یعنی دروغ و جعل

توسط عباس |

دین و اعتقادات

| شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ | 20:48

زبونم رو گاز گرفتم چند روزیه به شدت درد می کنه،‌دیروز رفتم داروخانه یه دارو گرفتم به اسم Persica ساخت شرکت داروسازی پورسینا که ترکیب سه تا گیاه هست: گیاه مسواک، نعناع و بومادران.

مهمترین شون همون گیاه مسواک هست. در انتهای برگه راهنمای دارو نوشته که گیاه مسواک اولین بار توسط حضرت محمد جهت تمیزکردن استحکام و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سفت شدن لثه توصیه شده است.

خب حالا با مطالعه بیشتر مشخص شد که گیاه مسواک کلا بومی ایران هست و نه جای دیگه، ایرانیان از این گیاه برای دندان های خودشون استفاده می کردند و بعد از تسط اعراب بر ایران در زمان شخصی به نام سعد بن ابی وقاص مورد توجه شون قرار می گیره و اون رو به سرزمین های خودشون می برند.

بله اینطوریه که دین ساخته میشه، با دروغ و جعل

در خوش بینانه ترین حالت ۹۹ درصد دین همینه،‌احادیث ساختگی،‌جملاتی که برای دیگران بوده و به اسم شخصیت های اسطوره ای زده شده، داستان های سرزمین های دیگه که برای دین اسلام جعل شده. بی دلیل نیست که دین اسلام و مسیحیت دشمنان ذاتی فرهنگ و تمدن بشری بودند

ابزار امتیاز دهی

نسل های آینده

توسط عباس |

شخصی

| پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ | 22:55

هفته قبل کلاسی داشتیم در رابطه با برخورد با نسل های جدید موسوم به دهه هفتادی و دهه هشتادی

مطالب زیادی توسط استاد گفته شد. البته مفید بود ولی بنظرم میشد به شکل بهتری موضوعات رو عنوان کرد.

استاد ویژگی های این نسل ها و نحوه رفتار با این نسل ها رو گفتند. مطالب عنوان شده به گفته استاد نتیجه تحقیقات خودشون بوده.

گاهی از افرادی می شنوم که می گن نمی تونند با این نسل ها ارتباط برقرار کنند. شخصا فکر می کنم هر نسلی بنابر اقتضائات محیطی در حال پاسخگویی به چالش های اطراف خودش هست.

هر نسل ارزش های نسل قبل رو به چالش می کشه و باید و نباید ها که ارزش های اخلاقی نامیده میشن رو از نوع تعریف می کنه. در واقع اخلاق یک توافق نامه نانوشته بین افراد و جامعه هست. نسل های آتی در ایران چالش های بزرگی دارند و مهمترین اون زندگی در کشوری ویران شده با حکومت تمامیت خواه استبدادی و فساد مافیایی هست. کشوری که دروغ و چاپلوسی در اون ارزش هست و راستگویی ساده‌گی دانسته میشه.کشوری غارت شده، کشوری که از هر نظر به سمت دره تباهی میره. به لحاض اقتصادی به لحاض سرمایه های انسانی، به لحاض محیط زیست.

اما باز مهمترین چالش نسل های آتی برخورد با زامبی هایی اسلامگرایی هست که حکومت در حال تولیدش هست.

ابزار امتیاز دهی

مشخصات وب
یادداشت های من اینجا محلی برای یادداشت گذاری شخصی من هست،
«فعلا گاهی وقت ها می نویسم»
موضوعات وب
  • شخصی
  • افکار
  • دیگران
آرشیو وب
  • خرداد ۱۴۰۵
  • اسفند ۱۴۰۴
  • بهمن ۱۴۰۴
  • دی ۱۴۰۴
  • آذر ۱۴۰۴
  • آبان ۱۴۰۴
  • مهر ۱۴۰۴
  • شهریور ۱۴۰۴
  • مرداد ۱۴۰۴
  • تیر ۱۴۰۴
  • خرداد ۱۴۰۴
  • اردیبهشت ۱۴۰۴
  • فروردین ۱۴۰۴
  • بهمن ۱۴۰۳
  • دی ۱۴۰۳
  • آذر ۱۴۰۳
  • آبان ۱۴۰۳
  • مهر ۱۴۰۳
  • شهریور ۱۴۰۳
  • مرداد ۱۴۰۳
  • تیر ۱۴۰۳
  • خرداد ۱۴۰۳
  • اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروردین ۱۴۰۳
  • اسفند ۱۴۰۲
  • بهمن ۱۴۰۲
  • دی ۱۴۰۲
  • آذر ۱۴۰۲
  • آبان ۱۴۰۲
  • شهریور ۱۴۰۲
  • مرداد ۱۴۰۲
  • تیر ۱۴۰۲
  • خرداد ۱۴۰۲
  • اردیبهشت ۱۴۰۲
  • فروردین ۱۴۰۲
  • اسفند ۱۴۰۱
  • آرشيو
برچسب ها
  • شخصی (183)
  • سیاسی اجتماعی (43)
  • دین و اعتقادات (25)
  • سایر (15)
  • سخن بزرگان (15)
  • ذهن و روان (13)
  • music (10)
  • فیلم و سریال (6)
  • خاطرات (5)
  • ازدواج (4)
  • داستانک (4)
  • کتاب (1)
  • فیزیک (1)

تماس با ما

ابزار نظر سنجی

B L O G F A . C O M

تمامی حقوق برای یادداشت های من محفوظ است .